نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3424
-
الف
+

«دیوان باد» شاعر افغانستانی چاپ شد/دوره فن بیان و گویندگی در هرات برگزار شد

در این گزارش از 2 خبر فرهنگی در داخل افغانستان باخبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «دیوان باد» نام مجموعه غزلیات «هارون بهیار» شاعر افغانستانی است که به تازگی در بیش از صد صفحه به چاپ رسیده است.

این دیوان که هشتاد و چهار غزل دارد با حضور «جاوید ضرغام» ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات و مسوولان، نویسندگان، فرهنگیان و شاعران در محفلی رونمایی شد.

هارون بهیار در پیوند با این دیوان می گوید از مدت ها به این سو به  سرودن شعر آغاز کرده است، اما در چهار سال اخیر کارش را با جدیت رونق بخشیده است تا اولین اثرش آماده چاپ شود.

وی بیشتر به شعر کلاسیک در قالب غزل، علاقه مند است، اما گاهی در دیگر قالب ها هم شعر می سراید.

آمر فرهنگ و هنر ولایت هرات  چاپ موفقانه این کتاب را به نویسنده و اهل ادب تبریک گفت و همچنین ابراز امیدواری نمود که نویسنده در آینده بتواند آثار وزینتر و قویتری خلق کند.

دوره آموزشی فن بیان و خبرنگاری در لوگر

دوره آموزشی گویندگی، فن بیان و خبرنگاری به مدت یک ماه، به تلاش ریاست اطلاعات و فرهنگ «لوگر» و همکاری موسسه «مرکز آموزشی لنکن» برای 60 دانشجو فراهم شد.

«عبدالرحمن تسل» رییس اطلاعات و فرهنگ لوگر در محفلی که به همین مناسبت در تالار کتابخانه عامه لوگر برگزار شد، ضمن اشاره به جوانان و مسوولیت های آینده شان در قبال کشور، از آنان به حیث نیروی پرتحرک جامعه یاد کرد و از آنان خواست که برای پیشرفت خود و پیشرفت کشور بیشتر تلاش کنند.

 ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر